Iga brändi puhul on kriitilise tähtsusega õigete värvide valimine, mis annavad edasi brändi olemust, sõnumeid ning tõmbavad tähelepanu. Olulised elemendid, mis mõjutavad klientide emotsioone ja otsused ning mille põhjal tuleks värve valida on järgmised:
1. Brändi identiteet ja väärtused
Valitud värvid peaksid peegeldama Sinu ettevõtte brändi identiteeti ja väärtusi. Oluline on teada, millised on brändi põhiväärtused ning kas ettevõttel on professionaalsem või vabam kuvand. Näiteks kui ettevõte tegeleb tehnoloogia ja innovatsiooniga, siis oleks mõistlik valida värve, mis neid uuendusi sümboliseerivad, nagu sinine, mida iseloomustavad usaldusväärsus ja kindlus. Kui ettevõte on keskendunud näiteks keskkonnale või jätkusuutlikkusele oleks mõistlik kasutada rohelist, mida seostatakse loodusega. Värvid peavad brändi olemust edasi andma selgelt ja arusaadavalt.
2. Sihtgrupp
Värvide valikul on oluline lähtuda sellest, kes on ettevõtte kliendid. Kindlasti peaks arvestama sellega, et erineva kultuurilise tausta ja eelistustega inimesed reageerivad värvidele erinevalt. Näiteks võivad noorema sihtgrupi jaoks olla atraktiivsemad erksad ja julgemad värvid ning vanemate inimeste jaoks hoopis pastelsed ja pehmemad toonid. Värvidel on erinev tähendus ka kultuuriliselt, mis tähendab seda, et mõnes riigis võib värvil olla positiivne tähendus ning teises negatiivne. Seega on oluline uurida, millised värvid püüavad inimeste tähelepanu, arvestades kultuuriliste ja ealiste eripärasustega.
3. Konkurentsianalüüs
Värvide valimisel on kasulik kindlasti jälgida ka seda, milliseid värve kasutavad Sinu konkurendid. Sellegipoolest ei tohiks eesmärk olla nende jäljendamine, vaid vastupidi, see annab hea ülevaate ja arusaama, kuidas neist eristuda. Kindlasti oleks mõistlik uurida ka seda, milliseid värve Sinu sektoris olevad teised ettevõtted kasutavad ning millised on valdkonna üldtrendid. Näiteks, kui enamik ettevõtteid kasutavad samu värve, siis annab see väga hea ülevaate selle kohta, kuidas neist eristuda. Siiski tuleks arvestada oma valdkonna eripäradega ning leida tasakaal sobivate värvide vahel.
4. Värvipsühholoogia
Värvipsühholoogial on oluline roll brändi visuaalse identiteedi loomisel, kuna värvid võivad tekitada emotsioone ning mõjutada klientide käitumist ja valikuid. Näiteks tekitab punane värv tugevaid emotsioone, edastab ohtu ning tõmbab tähelepanu. Seevastu sinine on rahustav ning tekitab turvalise ja usaldusväärse tunde. Sooja ja sõbraliku brändikuvandi loomiseks on mõistlik kasutada kollast või oranži. Lisaks kasutatakse kollast kui ka punast söögiisu tekitamiseks. Seega on oluline mõista, milliseid tundeid ja emotsioone erinevad värvid inimestes tekitavad ning arvestada värve valides värvipsühholoogia aspektiga.
Värvipalett on palju enamat kui lihtsalt esteetiline valik – see on strateegiline otsus, mis mõjutab seda, kuidas Sinu brändi nähakse ja tunnetatakse. Järgides neid põhimõtteid, saad valida värvilahenduse, mis tugevdab Sinu brändi identiteeti, jõuab Sinu sihtgrupini ning tagab ühtlase ja professionaalse mulje.